MOVIE SHORT REVIEW
ENGLISH REVIEW
Nia DaCosta’s “Candyman” is the fourth film in the franchise and serves as a spiritual sequel to the 1992 original. Set in Chicago’s Cabrini-Green neighborhood and exploring racial and social issues, the story follows struggling artist Anthony as he becomes embroiled in the local legend of the Candyman, a nightmarish descent that threatens himself, his girlfriend, and those around him. Despite Jordan Peele’s involvement in the project, this is very much DaCosta’s film. She crafts well-orchestrated horror sequences with a brutal undertone and social commentary, and the performances, particularly from Yahya Abdul-Mateen II, are engaging. The score and visuals are also noteworthy, but some moments may feel rushed due to the tight runtime. Overall, “Candyman” is a chilling and resonant film that stands on its own among modern horror sequels.
SPANISH REVIEW
“Candyman” de Nia DaCosta es la cuarta película de la franquicia y sirve como una secuela espiritual de la original de 1992. Ambientada en el vecindario Cabrini-Green de Chicago y explorando problemas raciales y sociales, la historia sigue al artista Anthony en apuros mientras se ve envuelto en la leyenda local de Candyman, un descenso de pesadilla que lo amenaza a él, a su novia y a quienes lo rodean. A pesar de la participación de Jordan Peele en el proyecto, esta es una película de DaCosta. Ella crea secuencias de terror bien orquestadas con un trasfondo brutal y comentarios sociales, y las actuaciones, particularmente de Yahya Abdul-Mateen II, son atractivas. La partitura y las imágenes también son dignas de mención, pero algunos momentos pueden parecer apresurados debido al poco tiempo de ejecución. En general, “Candyman” es una película escalofriante y resonante que se destaca entre las secuelas modernas de terror.
MORE INFORMATION
// Universal Pictures // Director: Nia DaCosta // Cast: Yahya Abdul-Mateen II, Teyonah Parris, Nathan Stewart-Jarrett, Colman Domingo